Artykuł sponsorowany

Jak często wymieniać olej w silniku auta?

Jak często wymieniać olej w silniku auta?

Wysokiej jakości oleje silnikowe są powszechnie stosowane do smarowania w jednostkach napędowych. Odpowiednio dobrane płyny eksploatacyjne efektywnie zmniejszają tarcie w silnikach pojazdów samochodowych, motocykli, a także maszyn rolniczych. Tego typu preparaty niezależnie od rodzaju czy marki wymagają systematycznej wymiany. Chcesz dowiedzieć się, jak często należy to robić? W takim razie musisz przeczytać niniejszy artykuł.

Oleje silnikowe – podstawowe informacje

Pod pojęciem olejów silnikowych najczęściej rozumie się czynniki smarujące w silnikach spalinowych. Tego rodzaju płyny zawierają frakcje destylacji ropy naftowej o temperaturze wrzenia w temperaturze od 350 do 500 stopni C. Dodatkowo ich skład wzbogaca się o rozmaite dodatki przeciwutleniające, antykorozyjne, zwiększające smarność, a także obniżające temperaturę pienienia się oleju i krzepnięcia.

Oleje silnikowe ze Szczecina i Koszalina pełnią szereg ważnych funkcji w silnikach aut. Przede wszystkim zapobiegają one nadmiernemu wyeksploatowaniu jednostki napędowej w określonym czasie. Ponadto takie płyny eksploatacyjne doskonale odprowadzają ciepło z wnętrza silnika oraz zabezpieczają smarowane elementy przed korozją. Oleje takich marek, jak Shell, Castrol czy Lotos, na ogół działają efektywnie, niezależnie od panującej na zewnątrz pogody oraz temperatury. W nowych samochodach w większości przypadków zastosowanie znajdują preparaty syntetyczne.

Wymiana oleju silnikowego – co trzeba wiedzieć?

Na ogół przyjmuje się, że oleje w silnikach trzeba standardowo wymieniać co najmniej raz do roku. W niektórych sytuacjach warto robić to jednak częściej. Jeśli dany samochód jest systematycznie eksploatowany na długich trasach, należy dostarczać silnikowi świeży olej mniej więcej co 20 tys. km. Dotyczy to w szczególności jednostek napędowych charakteryzujących się dużą pojemnością układu smarowania oscylującą na poziomie ok. 7 litrów.

Profesjonaliści z takich firm, jak Proauto, wskazują, że silniki samochodów sportowych oraz modeli eksploatowanych na krótkich trasach wymagają częstszej wymiany płynów eksploatacyjnych. Należy to robić średnio co 10-15 tys. km. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dobrze jest poradzić się specjalistów pracujących w profesjonalnych warsztatach samochodowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.