Jaki bagażnik rowerowy wybrać? Poznaj 3 rodzaje bagażników samochodowych!
Wybierając się na dłuższe wakacje czy jednodniową wycieczkę samochodem, w sezonie letnim, często planujemy aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Najczęściej wybór pada na rowery. Wożenie sprzętu w aucie zajmuje za dużo miejsca i jest niepraktyczne. Zobacz, jakie rodzaje bagażników rowerowych możesz wybrać, gdzie się je montuje i który z nich będzie dla Ciebie najlepszy.
Jakie są rodzaje bagażników rowerowych?
Wybierając bagażnik rowerowy, który najlepiej spełni nasze oczekiwania, musimy sprawdzić, jakie rodzaje są dostępne na rynku. W zależności od ich montażu, wyróżniamy trzy najbardziej popularne typy bagażników samochodowych, za pomocą których przewieziemy rowery:
Bagażnik rowerowy na dach
Bagażnik rowerowy na hak
Bagażnik rowerowy na klapę.
Swój wybór musimy uzależnić od rodzaju auta, ilości przewożonych rowerów oraz naszych preferencji dotyczących umiejscowienia bagażnika.
Jaki bagażnik rowerowy na dach wybrać?
Bagażniki rowerowe na dach są montowane do relingów umieszczonych na dachu samochodu. Jednak nie każdy rodzaj auta je posiada. Jeśli decydujesz się na zakup tego typu bagażnika, a Twoje auto nie ma relingów – musisz kupić cały system, umożliwiający montaż bagażnika na dachu.
Ten rodzaj bagażnika podwyższa auto i powoduje dodatkowy opór powietrza, przez co zużycie paliwa rośnie. Jednak, dzięki temu, że znajduje się na dachu, nie ogranicza w żaden sposób widoczności podczas prowadzenia samochodu.
Rowery są mocowane na dachu na różne sposoby. Na rynku są dostępne takie, które mocują rower jedynie za pomocą koła lub za pomocą koła oraz ramy. Możesz również zdecydować się na taki, który będzie przytrzymywał rower za widelec, czyli część, do której montowane jest koło rowerowe. Jednak taki typ bagażnika będzie wymagał wymontowania przedniego koła z roweru.
Jakie są zalety bagażników rowerowych na hak?
Łatwą w użyciu opcją jest bagażnik rowerowy na hak. Montuje się go z tyłu auta – do haka holowniczego, a cały proces trwa zaledwie kilkanaście minut. Najczęściej, taki system jest zaopatrzony w rozwiązania antykradzieżowe. Zaletą tego rodzaju bagażnika jest fakt, że rowery umieszczamy nisko nad ziemią. Dzięki temu, ich wkładanie i ściąganie z bagażnika jest bardzo proste i nie wymaga dużo siły. Możesz też odchylić bagażnik od tyłu samochodu, dzięki czemu będziesz miał dostęp do tylnej klapy auta. Dodatkowo, bagażnik rowerowy na hak, nie stawia dużego oporu powietrza. Trzeba jednak uważać podczas parkowania. Wydłuża on tył auta, więc należy zachować ostrożność, przy wykonywaniu wszelkiego rodzaju manewrów.
Wybierając bagażnik rowerowy na hak, należy sprawdzić, czy po jego zamontowaniu, nie zasłonimy świateł i tablicy rejestracyjnej. Jeśli się tak stanie, trzeba zaopatrzyć się w specjalny adapter, na którym przyczepimy światła wraz z tablicą.
Jak wybrać bagażnik rowerowy na klapę?
Kolejną opcją do rozważenia są bagażniki rowerowe mocowane na tylną klapę auta. Są uniwersalne i pasują do większości samochodów. Mogą one jednak w jakimś stopniu ograniczać widoczność. Przy montowaniu tego typu bagażnika, należy uważać, aby nie uszkodzić tylnej szyby, czy nie porysować lakieru.
Wybierając bagażnik rowerowy na klapę, warto udać się do sklepu, żeby przymierzyć go do samochodu. Trzeba sprawdzić, czy nie będzie on zasłaniał świateł i tablicy rejestracyjnej.
Jaki bagażnik rowerowy wybrać?
Przy wyborze bagażnika na rowery, warto również zwrócić uwagę na zużycie paliwa. Według badań, najbardziej wzrasta ono podczas używania bagażnika na tylną klapę, a najmniej kiedy korzystamy z bagażnika mocowanego na haku.
Zaletą bagażników rowerowych, montowanych z tyłu auta, jest możliwość jednoczesnego korzystania z kufra przymocowanego na dachu, czyli tak zwanej trumny. Zyskujemy tym samym dodatkowe miejsce na bagaże czy inne sprzęty.
Wybierając bagażnik rowerowy, zastanów się, z jakiego rodzaju najłatwiej będzie Ci się korzystać i sprawdź, który typ będzie pasował do Twojego samochodu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana